12 Ocak 2008 Cumartesi

Renault Twingo

Twingo,Renault tarafından üretilen hafif c sınıfı bir araç. İlk kez 1994 yılında piyasaya çıktı. Türkiye'de 1999 yılında satışına başlandı. 2001 yılında üretimi durduruldu.2007'de Renault yeni Twingo'yu Frankfurt oto fuarında sundu. Aracın Türkiye'ye 2009 ile 2010 yılında imalatının yapılacağı söyleniyor.

Renault Twingo Modelleri
0. Twingo (Serie 1) ve Twingo (Serie 2): Bunlar 93-96 arası modeller ve Turkiye'ye getirilmemistirler. 1. Twingo (Serie 3): Bunlar 97 ve 98 modeller. (En bol olanlar) 2. Twingo 2 (Serie 4): Bunlar 99 ve 2000 modeller. 3. Twingo 3 (Serie 5): Aralik 2000 - 2002 arasi modeller.
Dilerseniz tek tek bu serileri taniyalim.
0. Twingo (Serie 1) (Serie 2): "C3G (Cleon)" adli motora sahip olan bu araclar 55 Beygir, 1239cc, ve Tek Nokta Enjeksiyonlu modellerdi. Yakit sarfiyatlari boyutlatlarina oranla fazla ve ic tasarimlari pek kaliteli olmayan serilerdi. Turkiye'de bulunmadiklari icin bunlara deginmeyecegim.
1. Twingo (Serie 3): Twingo'nun tum dunyada ve tabiiki de Turkiye'de cok sayida bulunan serisi. Twingo'nun Turkiye lansmanida bu seri ile yapilmistir.
Bu seride; - "D7F" adinda 60 Beygirlik, 1149cc, 4 Silindirli, 8 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmistir. - Iceride bulunan havalandirma, klima tuslari, kapi kollari, butonlar vs. dogal bej rengini almistir. - 3. Stop isigi ilave edilmis, Yakit Uyari Isigi konulmus ve kasa guclendirilmistir.
Benim yaptigim gozlemler sonucu soyle bir tablo ortaya cikmistir. Twingo (Serie 3) araclarda, yani Turkiye'deki 97 ve 98 modellerde;
+ Klimali olanlarin torpido gozu fileli tasarimdir, kapaksizdir ve ancak 1-2 cd koymak icin idealdir. + Klimasiz olanlar ise büyük bir kapaksiz, filesiz torpido bosluguna sahiptir. Ancak file yada kapak tarzi bir sey olmadigi icin kullanissizdir.
Ekteki fotoğraflara bakip aradaki farki gorebilirsiniz.
Bu ayrinti disinda Turkiye'deki Twingo (Serie 3) yani 97-98 modellerin birbirinden hic bir farkini gormedim.
Alize, Wind, Pack gibi donanim secenekleride bulunmaktadir. Ancak bu ayrim neye gore nasil yapiliyor tam anlayamadim. Alize olan iki aracin, birinde Tam Acilir Deri Tavan + Klima varsa digerinde sadece Tam Acilir Deri Tavan olup klima olmayabiliyor.
Ama bu seceneklerin tarihine bakinca; Wind modeli Klima olan twingolari simgeliyor. Pack modeli Elektrikli Cam, Elektrikli Yan Ayna vs.yi simgeliyor. Alize modeli 4 kademeli havalandirma, yeni direksiyon simidi tasarimini simgeliyor. Ancak bu ayrimlar dedigim gibi tam olarak neye gore nasil yapiliyor bilmiyorum. Yalniz galericiler kendi kafalarina gore bakiyor eger klimasi varsa "Hah tamam buna Alize diyelim" diyor yada 99 ve 00 modellere hemen "Alize" damgasini yapistiriyorlarki bu tamamen aldatici.
2. Twingo 2 (Serie 4) Turkiye'de 99, 00 ve galiba 01 olarak bulunan seridir. Tum dunyada Twingo II diye bilinir. Oncelikle bu seride butun degisiklikler donanim ve aksesuardadir. Motor Twingo (Serie 3)'un aynisidir.
Bu seride; - Ic dizayn yenilenmistir. - Koltuklar Clio 2'nin aynisidir. - Dosemeler degismistir. - Konsol degismistir. Serie 3 te torpido gozunun yaninda bulunan hoporlorler konsolun ustune alinmistir. - Butonlar ve tuslar acik sari rengini almistir. - Cift Hava Yastigi bulunmaktadir. (Butun seri 4 icin gecerli mi bilmiyorum) - Tekerler 155/70 dir. - Jant kapagi daha buyuktur ve 5 yildiz dizaynindadir. - Dijital gostergede ufak degisiklikler olmustur. Benzin seviyesi ufak çizgilerle gosterilmektedir ve emniyet kemeri takili degil uyarisi bulunmaktadir. - Farlar ve sinyal tek bir cam bolum icindedir. - Ilk Cam Tavan secenegi bu seride sunulmustur. Ancak Turkiye'de satisa sunulmamistir.
Turkiye'de ise Serie 3 lerde oldugu gibi bu seride de klimali olanlar ile klimasiz olanlarin torpido tasarimi farklidir.
+ Klimali olanlarin 1-2 cd koymalik, kapaksiz ama korumalikli bir torpido gozu bulunmaktadir. + Klimasiz olanlarin ise, kapakli ve kullanisli bir torpido gozu bulunmaktadir.
Serie 3'tekinin aksine burada panelin ortasindaki havalandirma butonlarinin hemen altinda ufak bir "AC" (Klima) tusu bulunmaktadir. Klima bu tusa basinca aktif konuma gelmektedir ve fan ayarindan 4 kademe seceneginden biri secilerek etkisi ayarlanmaktadir.
Ekteki fotograflarda ne demek istedigimi daha iyi anlayabilirsiniz.
Yine bu seride de Alize donanim secenegi bulunmaktadir ancak daha oncede belirttigim gibi tam ayrim nedir bilmiyorum.
Not: Benimde aylardir temizini aradigim Twingo serisi bu seridir. Ic dizayni olsun, isciligi, konsolu vs. herseyi onceki serilerden ve Turkiye'deki 97-98 modellerden iyidir.
3. Twingo 3 (Serie 5): Bunlar Turkiye'de iki elin parmaklarini gecmeyecek kadar bulunmak ile birlikte ya yurtdisindan ozel olarak getirtilmis, ya da gumrugu odenip Turkiye'ye sokulmus araclardir. Bildigim kadariyla Turkiye'de satisa sunulmamislardir.
Bu seride; - "D4F" adinda 75 Beygirlik, 1149cc, 4 silindirli, 16 Valve, Cok Nokta Enjeksiyonlu (MPFi) motor kullanilmaya baslanmistir.
- ABS ve Yolcu hava yastigi standart olarak sunulmaya baslanmistir. - Tamponlarda bulunan farlar ve sis farlari tamamen yari seffaf olarak tasarlanmistir. - Clio MTV'deki ile ayni olan tekerlek gobegi ve 14" jantlar kullanilmaya baslanmistir. - Bazi modellerde yan aynalar ve tamponlar arac renginde boyanmistir. - Yeni koltuk ve doseme kiliflari kullanilmistir. - Vites ortusu degismistir. - Bardak tutacagi eklenmistir ve birkac degisiklik daha.
Umarim herkese yardimci olacak bilgiler vermisimdir. Bu bilgilerin cogunu twingo.net ten, fotograflari ilan sitelerinden toparladim. Yabanci sitelerdeki bilgileri alip direkt Turkceye cevirip kopyalamaktansa, tek tek test edip, degerlendirip Turkiye kosullarina uygun bir rehber hazirlamaya calistim. Eksikleri, yanlis bilgileri bana bildirirseniz hemen degistirip guncelleriz bu rehberi.
Yakinda bir de Twingo'nun kronik sorunlarini ve cozumlerini derleyen, yedek parca ve iscilik fiyatlarini -yaklasik- olarak belirten bir rehber ve ikinci el Twingo almadan once kontrol edilmesi gereken butun parcalari, donanimlari siralayan bir rehber daha hazirlayacagim.
Bu rehberi Turkce karakter kullanmadan hazirlamaya calistim, yurtdisindan okumak isteyen olursa zorluk cekmesin diye. Malum yahoo groups'ta en buyuk problemlerden biriydi.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Tesekkurler gercekten cok basarili ve benin icin faydali olacak kadar guzel bir calisma olmus. Bu aralar benimde niyetim twingo sahibi olabilmek bütce geregi :)

Unknown dedi ki...

Cok güzel bir çalişma olmuş elinize sağlik