12 Ocak 2008 Cumartesi

Renault Symbol

Symbol makyaj tazeledi

İlk çıktığı 1999 yılından bu yana ikinci makyajını geçiren Symbol’de asıl iyileştirmeler iç mekanda yapılmış. Ağabeyi Megane ile birlikte Türkiye otomobil pazarında zirveyi nöbetleşe olarak paylaşan Clio Symbol ilk makyajını 2002 yılında geçirmişti. Dış görünüm olarak Clio II HB’nin makyajlı versiyonuna yaklaşan otomobilin iç mekanıysa hatchback kardeşinin aksine değişmemişti. 2005’te de ufak bir kozmetik dokunuşla stop lambalarının değişen otomobile 80 HP’lik 1.5 dCi motor seçeneği eklenmişti.


Symbol’de motor seçenekleri aynen devam ediyor; 1.4 lt 75 HP, 1.4 lt 16V 98 HP benzinliler ve 1.5 lt 65/80 HP dizeller. Symbol’ün 1.4 lt 75 HP benzinli versiyonun fiyatı 22 bin 200 YTL’den başlarken, 1.5 dCi 65 HP turbodizelin başlangıç fiyatı 27 bin 400 YTL olarak açıklanıyor. Testini gerçekleştirdiğimiz 1.5 dCi 80 HP’nin başlangıç fiyatıysa 34 bin 290 YTL. İlk çıktığı dönemden itibaren özellikle 1.5 dCi 65 HP versiyonuyla filoların öncelikli tercihleri arasında yer alan Clio Symbol, son makyajla birlikte nüfus cüzdanında yer alan ismini de değiştirdi. Daha doğrusu ön ismi olan Clio’yu attı. Bu isimle zirveye çıkmış olsa da yepyeni ve daha teknolojik Clio III’ün de yollarda olmasının bir isim karmaşasına yol açabileceği düşüncesiyle Clio adını artık ailenin genç üyesi kullanacak.


Dış görünüm olarak yeni Symbol’ü tek başına gördüğünüzde muhtemelen gözünüze hiç farklı gelmeyecektir. Fakat eskisiyle yan yana geldiğinde ön tampondaki geniş “U” formlu çıkıntı hemen fark ediliyor. Yandan görünüm olarak eskisinden farklı olmayan otomobilin arkasındaki göze çarpan ilk değişiklik, bagaj açma düğmesinin baklava formlu Renault ambleminin içinde olması oluyor. Marka ve model logolarındaki farkları da unutmamak lazım.

Ergonomi daha iyi
İnsanlar için kullanılan bir deyiş vardır; “içi güzel olsun”.Eğer dış güzellikten çok iç güzelliğine önem veren biriyseniz Symbol’ün bu konuda kendisini geliştirdiğini söyleyebiliriz. Gözler artık her ne kadar alışmış olsa da hatchback karoserin arkasına sonradan eklenmiş gibi duran bagaj bölümüyle birçok kişinin gözüne hitap etmeyen otomobilin iç mekanını eskisine göre daha şık. Ayrıca ergonomik sorunlar da büyük ölçüde halledilmiş. kokpiti makyajlı Clio II HB’ye benzer bir yapıya kavuşan otomobilin genel kalite hissi eskisine göre daha iyi. Gösterge tablosu değiştirilmiş olan Symbol’de cam açma kumandaları daha ergonomik bir şekilde konumlandırılmış. Ayrıca vites konsolunun önündeki ikili bardaklık ta faydalı bir detay.


Symbol’ün Fiat Albea gibi rakiplerinden daha küçük olan iç mekanı orta boylular için fazla rahatsızlık yaratmazken, uzun boylular için durum biraz sıkıcı olacaktır.



Düşük Tüketim
Test aracımızda bulunan motor artık otomobilseverler tarafından iyice tanınmış bir güç ünitesi. 80 HP’lik, 1461 cc'lik sıralı 4 silindirli turbodizel motor, üstten tek egzantrik miline ve 8 supapa sahip. Delphi Automotive Systems ile birlikte geliştirilen bu motor, commonrail enjeksiyon teknolojisini sunuyor. Birçok turbodizelin aksine alt devirlerde bile çekiş sıkıntısı yaratmayan bu motor, 945 kg’lik Symbol’ü taşımakta hiç zorlanmıyor. Üstelik tüketim de son derece düşük. Test şartlarında 5.6 lt/100 km’lik tüketim ortalaması yakalayan otomobilde açık yolda 5.0 lt/100 km ortalaması kolay şekilde yakalanabiliyor.Symbol’ün sürüş özellikleri değişmemiş. Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip otomobil darbe emişte başarılı Konfor ve aile kullanımına yönelik tasarlanmış süspansiyon sistemi nedeniyle yol tutuş üst seviyelerde olmasa da ,Symbol’den kimse daha fazlasını beklemiyor.

Hiç yorum yok: